Mindfulness training

Simpelweg aanwezig zijn bij wat er is. Je weet hoe heerlijk dat voelt, bv. als je geconcentreerd met iets bezig bent, als je geniet van de natuur of van muziek. Dat zijn de momenten waarop je innerlijke rust ervaart.

Meditatie en mindfulness (aandachttraining) biedt je eenvoudige oefeningen die je helpen om innerlijke rust te vinden bv. als je erg druk bent, als je vaak piekert, slecht slaapt. Ze helpen ook goed bij stress, bij een uitgeblust gevoel, burnout, angst en bij depressieve gedachten en gevoelens.

Met mindfulness oefeningen kun je de rust in jezelf opzoeken. Je leert om met vriendelijke en niet veroordelende aandacht met jezelf om te gaan. Opmerken van gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen zonder dat je erdoor wordt meegesleept, bv. piekeren. Zonder dat je blijft hangen in negatieve gedachten. Niet meer vechten tegen maar ruimte maken voor gevoelens die je liever uit de weg gaat omdat ze ongemakkelijk of pijnlijk voor je zijn. Niet altijd meer reageren op je automatische piloot. Dan kun je ontspannen en je energie gaan gebruiken voor wat jij echt belangrijk en waardevol vindt in je leven.

Door mindfulness oefeningen een plaats in je leven te geven:

  • ga je meer genieten van het leven van alledag en laat je je niet meer zo opjagen door jezelf of anderen
  • ga je beter om met stressvolle situaties en ingrijpende gebeurtenissen
  • zak je niet meer zo gemakkelijk weg in negatieve gedachten en gevoelens
  • ga je minder piekeren, kun je je beter ontspannen en beter slapen!

Ik geef zeer regelmatig Mindfulness trainingen van 5 sessies van ca 2 uur in een kleinere groep. Ontspannen en veilige sfeer met persoonlijke aandacht. Zie onderstaand de data en download de Meditatie en Mindfulness Informatiefolder

Voor wie Mindfulness verder wil integreren in zijn/ haar dagelijks leven en op zoek is naar meer zachtheid en minder (zelf) kritiek is er de Mindfulness en Compassie training, bestaande uit 6 intensieve sessies van ca 2 uur in een kleinere groep. Download de Informatiefolder  De training start in september 2019, de data worden nog bekend gemaakt.

Bel of mail gerust voor meer informatie over de trainingen of met vragen of de trainingen voor jou passend zijn.

Programma winter/voorjaar 2018/2019

Mindfulness trainingen
De eerstvolgende groeptraining vindt plaats in de periode maart/april  2019. Op 6 vrijdagmiddagen van 15.00 tot 17.00 uur. Data: 1, 8, 15, 29 maart en 12 april; terugkombijeenkomst op 17 mei 2019.
Lokatie: Fysioplus Dwingeloo, Bruges 17. Als we elkaar nog niet hebben ontmoet maken we eerst (telefonisch) kennis met elkaar.

Individuele mindfulness training
Een individuele training is mogelijk als je liever niet in een groep zit. Als je interesse hebt, bel of mail me gerust.

Mindfulness en Compassie training
Voor iedereen die de mindfulnessbeoefening verder wil integreren in zijn/haar leven en op zoek is naar een levenshouding met meer zachtheid en minder zelfkritiek & zelfverwijt. Intensieve training van 6 bijeenkomsten in een kleinere groep. De eerstvolgende training start najaar 2019.

Mindfulness Terugkomavonden
Niet iedereen wil na de Mindfulness training een intensief vervolg. Maar het is wel fijn om zo nu en dan met anderen in een groep mindfulness en compassie oefeningen te doen.Ter inspiratie of om de eigen mindfulness beoefening weer op te pakken.
De data voor de eerste helft 2019  zijn: 30 januari , 27 februari,  20 maart, 17 april, 22 mei en 3 juli  2019. Van 19.15 uur tot 21.15 uur.
Je kunt je per avond opgeven. De kosten zijn 22,50 euro (inclusief 21% BTW) per avond.

Als je interesse hebt of je alvast wilt aanmelden, mail of bel me dan.